Életmódváltás 0.3 – plusz 17 dolog, amire érdemes odafigyelni

Igazából magamnak gondoltam összegyűjteni, hogy a megfelelő étkezésen és testmozgáson túl még mire tudnék odafigyelni az életmódváltásommal kapcsolatban. Ha már így elindítottam pár változást, akkor az ne rekedjen meg ezen a szinten, hanem végre tényleg egy olyan élet felé tereljen, ahol megvalósul számomra a testi-lelki egyensúly, és el tudjam mondani magamról, hogy ez az az állapot, amire mindig is vágytam.

Talán ebből is ki tudod szűrni magad számára a lényeget vagy amivel te is azonosulni tudsz, így ezt a listát is megosztom veled.

Ezek közül van olyan, amit már sikerült beépítenem a mindennapokba, de több pont még bizony megvalósításra vár.

Célszerű nem egyszerre, hanem egyesével bevezetni ezeket a lépéseket. Kezdheted a legnehezebbel, ha elég erőt érzel magadban, de választhatod a legkönnyebben kivitelezhető szokást is, így rögtön egy kis sikerélménnyel indulsz.

Van, amire egyszerűen csak oda kell figyelni. És néha ez a legnehezebb.

A sorrend ez esetben nem irányadó! És talán kicsit furcsának fogod találni ezt a listát, mert sokfajta terület van összefésülve benne.

1. Szeretni

Átélni, tudatosítani, kimutatni testileg-lelkileg.

2. Hálásnak lenni

Odafigyelni az értékekre és megbecsülni azt, ami van.

 3. Aludni

Eleget aludni. Egy részét lehetőleg még éjfél előtt. Fáradtan minden sokkal nehezebben megy.

4. Friss levegő

Nem csak addig, amíg eljutsz A pontból B pontba! Időt szakítani rá, hogy szabad levegőn legyél.

5. Csend

Az egész napos digitális zajt csak akkor kezded el “hallani”, amikor abbamarad. Pihentesd az agyad és füled és legyen teljesen csend körülötted! Nem is olyan könnyű ezt elérni!

6. Egyedüllét

Amikor magad vagy és nem kell másokhoz alkalmazkodnod. Amikor befelé tudsz fordulni és jobban tudsz figyelni a belső jelzéseidre, vágyaidra.

7. Együtt lenni

Valakivel, akivel jól érzed magad. Akivel kölcsönösen meghalljátok és megértitek egymást. Akire oda tudsz figyelni és akinek kibeszélheted magad.

8. Digitális szünet

A Bullet Journalban többek között azt is szeretem, hogy nem vagyok hozzákötve egy géphez. Ahogy egyre inkább részünké válik az okostelefon, a számítógép, a televízió, egyre nehezebb elszakadni tőlük. Érdemes figyelni, hogy ne ők uraljanak téged, hanem te legyél a főnök!

Korlátozni a használatukat és tudatosan szüneteltetni őket.

9. Feltöltődés

Találj olyan hobbit, ami kikapcsol és feltölt! És próbáld meg minél több idődet rászánni! A kötelezően elvégezendő feladatokat kiegészíteni az élvezettel! Nem csak a nyaralások és a hétvégék alkalmával, hanem a mindennapokban is.

10. Hozzáállás

Ha jókedvvel állsz hozzá a dolgokhoz, minden sokkal egyszerűbben megy. Amit el kell végezni, hát el kell, könnyítsd meg a dolgod és törekedj a pozitív hozzáállásra..

11. Jelen lenni

Ebben az évben a “mottóm”, hogy jelen legyek. Hogy arra figyeljek, amivel éppen foglalkozom. Ne csináljak egyszerre ezer dolgot, koncentráljak arra, ami éppen történik. (Év eleje óta már találkoztam a mindfulness fogalmával, még nem mélyedtem bele, de talán ez már a kezdete.)

12. Elengedni

Nem aggódni olyan dolgokon, amire nincs ráhatásunk. És olyan dolgokon sem, ami vagy bekövetkezik vagy nem.

Elengedni azokat a dolgokat, amik nem elég fontosak vagy nem okoznak örömet.

Elengedni a kényszer érzését.

13. Káros szenvedélyek

Elhagyni a káros dolgokat. Ha pedig csak nagy mennyiségben károsak, akkor mértéket tartani.

14. Folyton fejlődni

Olvasni, tanulni, képezni magad. Mindig egy kicsit hozzátenni a személyiségedhez, hogy az idő múlásával egyre csak több legyél.

15. Tudatosan élni

Egy kis tudatossággal el tudod érni, hogy nagyobb befolyásod legyen az életed történésre. Nem tudsz mindent kontrollálni, de bizony az időd jelentős részével szabadon rendelkezel! Ne hagyd, hogy sodródj az árral! Tudd, hogy mit akarsz!

16. Tervezni

Ha már tudod, hogy mit akarsz tegyél is érte! Ebben nagy segítségedre lesz a tervezés! Tervezd meg, hogy mit és hogyan. Ha pedig valami nem működik, vond le a tanulságokat és gondold át újra! Mindig lesznek váratlan események, de még mindig jobb újratervezni a napodat, mint tervek nélkül hagyni, hogy történjen, ami éppen jön.


Ebben a tanulmányban segítek megtervezni a napodat. Az utána következő ingyenes sorozatban pedig megosztom veled az értékeken és életterületeken alapuló célkitűzési módszerem és abban is segítek, hogy a tervek meg is valósuljanak!


17. Nem tervezni

Nincs is annál jobb, amikor végre azt csinálhatsz, amihez csak kedved van. Még egy kis unatkozás is jól jön néha! Hagyj magadnak szabad teret és legyenek napok, amikorra semmit sem tervezel be. (Az ilyen szabad napokat, akkor fogod igazán értékelni, ha normális esetben tevékenyen éled az életed.)

Te mit gondolsz, mivel egészítenéd még ki a listát?

2 thoughts on “Életmódváltás 0.3 – plusz 17 dolog, amire érdemes odafigyelni

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..